Vanaf 1 januari verandert er iets in de aanmeldprocedure voor bewindvoerders.
Aanleiding
Wij zien dat het in veel dossiers te lang duurt voordat we een schuldregeling kunnen starten voor cliënten van bewindvoerders. Dat heeft allerlei oorzaken. Soms is de cliënt nog onvoldoende stabiel, maar vaker kost het veel tijd om het dossier compleet te krijgen. Met name het in kaart brengen van de actuele schuldenpositie is tijdrovend. Door de lange looptijd zijn wij genoodzaakt om sommige documenten opnieuw op te vragen. Dat is onwenselijk en belastend voor alle betrokkenen: cliënt, bewindvoerder, schuldeisers en Stadsring.
Nieuwe aanmeldprocedure
Om de lange looptijd te verkorten hebben wij onze aanmeldprocedure veranderd.
Vanaf 1 januari 2024 gaat het aanmelden van je cliënten als volgt:
- Beantwoord de 8 toegangsvragen hieronder
- In geval van twijfel of vragen: overleg met onze bereikbaarheidsdienst (via 033 4 600 600 of bewindvoerders@stadsring.nl)
- Zijn alle toegangsvragen met ‘ja’ beantwoord? Vul dan het aanmeldformulier in (scroll naar beneden voor het formulier)
- Mail alle dossierstukken in één keer naar bewindvoerders@stadsring.nl
- Een aanmelding wordt in behandeling genomen als de aanvraag compleet is
Beoogd resultaat
Als je een complete aanvraag indient, wordt deze snel opgepakt door een schuldhulpverlener. We controleren het dossier en daarna volgt een kennismakingsgesprek met cliënt, waarin de beschikking en plan van aanpak worden besproken. Na akkoord wordt de schuldregeling op korte termijn gestart.
Een korte doorlooptijd is in het belang van alle betrokkenen. Snelle schuldenrust voor cliënt staat daarbij voorop!