Omdat we de doorlooptijd zo kort mogelijk willen houden, vragen we je een complete aanvraag in te dienen.

Jouw complete aanvraag wordt snel opgepakt door een schuldhulpverlener. We controleren het dossier en daarna volgt een kennismakingsgesprek met cliënt, waarin de beschikking en plan van aanpak worden besproken. Na akkoord wordt de schuldregeling op korte termijn gestart. Een korte doorlooptijd is in het belang van alle betrokkenen, jouw cliënt voorop!

Aanmeldprocedure

  • Beantwoord de 8 toegangsvragen hieronder
  • In geval van twijfel of vragen: overleg met onze bereikbaarheidsdienst (via 033 4 600 600 of bewindvoerders@stadsring.nl)
  • Zijn alle toegangsvragen met ‘ja’ beantwoord? Vul dan het aanmeldformulier in (scroll naar beneden voor het formulier)
  • Mail alle dossierstukken in één keer naar bewindvoerders@stadsring.nl
  • Een aanmelding wordt in behandeling genomen als de aanvraag compleet is

Wijzigingen vaststelling vermogensbepaling banktegoed

Met ingang van 1 januari 2025 hebben wij de uitgangspunten op basis waarvan wij het vermogen op het banksaldo van de inwoner vaststellen aangepast. De directe aanleiding hiervoor is het besluit van onze branchevereniging, de NVVK, om wat betreft de vermogensbepaling aan te sluiten op de rekenmethode van de WSNP.

Concreet betekent dit de inwoner van het gespaarde banksaldo bij de start van de schuldregeling, de volgende bedragen mag houden:

  • 1 vrij te laten bedrag
  • 1 maand toeslagen
  • Het eigen risico van de zorgzekering per maand x het aantal verstreken maanden in het lopende kalenderjaar.
  • Kinderbijslag die aantoonbaar gereserveerd is of nog niet is uitgegeven.
  • Individuele inkomenstoeslag die in de 3 maanden voorafgaand aan de start van de schuldregeling is ontvangen.
  • Overige te verwachten kosten die, wanneer deze niet gecorrigeerd zouden worden, bij de start van de schuldregeling leiden tot nieuwe schulden. Dit is altijd een uitzondering en correctie hiervan moet heel goed onderbouwd worden.

Al het overige banksaldo wordt gezien als vermogen en dient de inwoner in te leggen in de schuldregeling.

Twijfel je, is cliënt actief ondernemer, of wil je graag eerst overleggen met een schuldhulpverlener?
Bel of mail dan met onze bereikbaarheidsdienst via 033 4 600 600 of bewindvoerders@stadsring.nl.

Heb je alle toegangsvragen met Ja beantwoord?
Bekijk dan onderstaand formulier om te zien welke welke stukken er nodig zijn.

Heb je alle stukken, vul dan het aanmeldformulier in, verstuur deze en verstuur dan ook de aangegeven stukken naar bewindvoerders@stadsring.nl.

Aanmelding schuldhulpverlening door bewindvoerder

Aanmeldformulier door bewindvoerder

Toegangsvragen

1. Er is sprake van problematische schulden(Vereist)
2. Client (en partner) kan en wil volledige medewerking verlenen aan een schuldregeling.(Vereist)
3. Overige gezinsleden (partner, meerderjarige, niet studerende kinderen) of andere inwonenden( kunnen en willen volledige medewerking verlenen aan een schuldregeling.(Vereist)
4. Er is sprake van een stabiele gezinssituatie.(Vereist)
5. Er is sprake van een stabiele woonsituatie.(Vereist)
6. Er is sprake van een actuele, sluitende begroting.(Vereist)
7. De schuldbewijzen zijn in voldoende mate actueel (niet ouder dan 6 maanden) of de schuldeisers zijn nagebeld.(Vereist)
8. Alle verplichte aangiften inkomstenbelasting zijn gedaan.(Vereist)

Heeft u alle vragen met 'ja' of niet van toepassing beantwoord?

Vul dan onderstaande gegevens in.

Gegevens bewindvoerder

Gegevens cliënt

MM slash DD slash JJJJ
MM slash DD slash JJJJ
Bijvoorbeeld: hulp nodig bij het oplossen van problematische schulden.
Bij ja: licht toe om welke schuldregeling het ging en hoe het traject is afgerond.

Gesprek

Bij nee: wie kunnen wij benaderen om cliënt te begeleiden?
Bij nee: graag een toelichting

In te leveren documenten

Algemeen
Inkomsten
Uitgaven
Schulden
Vervoer & vermogen
Ex-ondernemers

Let op: verstuur het formulier pas als alle stukken die nodig zijn in je bezit zijn en je de stukken die dezelfde dag kunt versturen.